Přejít na hlavní navigaci Přejít na změnu jazyku Přejít na vyhledávání

Jetřichovické skály

Jedná se o ojedinělé skalní útvary zpřístupněné knížecí rodinou Kinských v polovině 19. století. Skály se tyčí 200 až 250 metrů nad Jetřichovicemi, které jsou vyhledávaným letoviskem.

Trasa: Jetřichovice – Pohovka – Rudolfův kámen – Vilemínina stěna – Mariina skála – Jetřichovice

Popis trasy: Z Jetřichovic vyjdeme po modré kolem kostela sv. Jana Nepomuckého. Přes louky s výhledem na Mariinu skálu a Vilemíninu stěnu směřujeme ke Kočičímu kostelu (skála). Pokračujeme stále po modré lesem ke skalní výklenkové kapli Posledního soudu, nazývané také kaple Kny. Zde odbočíme vpravo na červenou a putujeme dál po úpatí skalnaté hory Koliště  až na rozcestí Pohovka. Červenou turistickou značku sledujeme dále k  Rudolfovu kameni (neboli Ostroh), z jehož vrcholu je kruhový rozhled do okolí. Odtud sestupujeme dál přes rozcestí Purkartický les a směřujeme na další skalní vyhlídky – Vilemíninu stěnu a Mariinu skálu. Od ní už nás čeká jen prudký sestup po červené (kolem bývalé dětské ozdravovny) zpět do Jetřichovic.

Délka: 10 km

Doba trvání: 4–5 hodin

Náročnost: náročná (stoupání na vyhlídky je po žebřících)

Nástupní místo: Jetřichovice (autobus)

Cílové místo: Jetřichovice (autobus)

Doprava: bus

• skalní kaple Kny
  • naučná stezka Jeřichovické stěny
  • Tetřevna (Balzerovo ležení) – skalní převis

Varianty trasy: Z Jetřichovic lze dojít na rozcestí Pohovka také po zelené značce (kratší varianta).

Praktické info: Z Jetřichovic lze využít turistický autobusový spoj 434 Děčín – Jetřichovice – Krásná Lípa nebo spoj 436 z Jetřichovic do Děčína.