Přejít na hlavní navigaci Přejít na změnu jazyku Přejít na vyhledávání

Dolní Adršpach

• Délka: 15,5 km
  • Obtížnost: středně náročná
  • Okruh: NE, Značení: značená

Trasa začíná v Teplicích nad Metují u kostela a po místní komunikaci nás vede směrem do Horních Teplic. Červená turistická trasa potom odbočí vpravo do polí a nad potokem vystoupíme do mělkého sedla v osadě Nový Dvůr. Polní cesta pokračuje dále k lesu nad studánkou a po téměř vrstevnicové cestě po severovýchodním úbočí k Vernéřovické studánce. Červená značka pokračuje do Vernéřovic, ale my se vydáme po žluté podél lesa vzhůru na Bukovou horu. Z Bukové hory cesta pokračuje po cyklostezce k hraničnímu přechodu a dále do pohraniční vsi Zdoňov a do jejího středu ke kostelu. Za obcí uhýbá trasa po žluté značce vpravo na rozcestí u Křížového vrchu. Na vrchol vystoupíme po zelené značce. Je zde upravená vyhlídka. Z Křížového vrchu sestupujeme po zelené značce a pohodlnou cestou od rozcestí již opět po žluté do Dolního Adršpachu.