Přejít na hlavní navigaci Přejít na změnu jazyku Přejít na vyhledávání

Příhrazské skály

Průběh trasy:
Příhrazy - Staré hrady (1,5 km) - Na Krásné vyhlídce (3 km) - Hrázka (4,5 km) - Příhrazy (6 km)

Popis trasy: Z parkoviště u restaurace a koupaliště v Příhrazech se vydáte po červené značce kolem koupaliště. Cestě se říká Budovcova stezka. Po strmém stoupání na skalní hřbet dorazíte na Staré hrady. Stával tam středověký hrádek, z kterého zbylo několik skalních světnic, zbytek studny a příkop vytesaný do skály.

Cesta pokračuje po okraji skal s častými výhledy severním směrem a dovede vás k restauraci Na Krásné vyhlídce, kde je možnost občerstvení. Z prostranství před restaurací je atraktivní výhled na Ještěd, údolí Jizery, Turnovsko a rybník Žabakor (45 ha), který je přírodní rezervací s výskytem chráněných rostlin a mnoha druhů vodního ptactva. Rybník je určen pro chov ryb a je v něm zákaz koupání.

Naše trasa pokračuje po modré značce na Hrázku. V okolí jsou skupiny staroslovanských mohyl ze 7. a 8. století. Z křižovatky na Hrázce budete mít rozhled na Příhrazské skalní město, které tvoří 178 skalních věží. Nejznámější z nich se pro její charakteristický tvar říká Kobylí hlava. Z Hrázky odbočíte vlevo a po žluté značce půjdete kolem skalního města a po Příhrazských schodech sejdete na parkoviště v Příhrazech (6 km).